Breaking News
Home / Parenting / Ce se intampla de fapt la expozitiile interactive pentru copii din mall-uri

Ce se intampla de fapt la expozitiile interactive pentru copii din mall-uri

DSC_0465
Mie nu-mi place la mall, sa ne fie clar. Lume multa, agitatie, lumini artificiale… dupa jumatate de ora de invartit pe acolo deja ma simt fizic rau. Eu sunt fata simpla, crescuta la tara, in natura, cu animale. Daca vrei sa ma vrajesti (bine, de vreo 9 ani de cand mi-am schimbat numele de familie nu mai e cazul, dar zic si eu la modul ipotetic), pe mine sa ma duci in parc, la Ferma Animalelor, la munte, in locuri de-astea cu multa verdeata, aer curat si necuvantatoare.

V-am zis ca mie nu-mi place la mall? Ei, bine, cand mall-ul organizeaza o expozitie interactiva pentru copii e alta mancare de peste. Caci unde sa ma duc cu copiii, cand ne plictisim de cei patru pereti de acasa si e frig afara, iar toate leaganele, toboganele si alte caprarii din parc sunt ude si innoroiate? Atunci, eu ii sunt recunoscatoare mall-ului. Nu numai ca ma adaposteste de intemperii, dar le ofera celor mici o modalitate distractiva si, cateodata educativa, de a-si petrece timpul. O alta chestiune… eu cred ca cea mai buna invatare se face atunci cand cel mic nu stie ca invata. Adica cand exista interes pur din partea copilului, cand se joaca si cand interactioneaza cu sursa de invatare intr-o maniera distractiva. Prin urmare, apreciez initiativele din ultima perioada ale mall-urilor  de a organiza expozitii interactive, unde, la un pret modic si o rezervare prealabila la un numar de telefon sau pe o adresa de mail, pregatesc niste decoruri tematice, iti costumeaza copilul, il pun sa participe la diverse activitati in urma carora acesta invata ceva despre subiectul expozitiei si, la sfarsit, il recompenseaza cu o diploma de participare, spre marea lui satisfactie.

Desi, la toate expozitiile la care am fost in ultimul an, varsta recomandata era de peste 5 ani, noi l-am inscris, alaturi de Vlad, si pe Radu, care nu are decat 3 ani. La 2 dintre ele, Radu a participat mai activ decat fratele lui, cu doi ani mai mare, chiar daca de cele mai multe ori a fost un chin sa i se gaseasca costumatie potrivita varstei lui, ma ales ca el e mai bondoc. Asa ca daca vedeti un interval de varsta la astfel de evenimente, nu va luati dupa el, caci se pot inscrie atat copii mai mici, cat si mai mari, fara nicio problema. Imprtant este ca acestia sa fie interesati de ceea ce se intampla pe acolo.

DSC_0411

Pro si contra expozitii interactive pentru copii

Sa va spun de ce imi plac mie acest expozitii interactive din mall-uri:

1.  Sunt evenimente de interior ideale pentru vreme rea, cand nu ai ce sa faci cu copilul pe afara (oricat ar fi el pasionat de sarit in baltoace).

2. Ii introduc pe copii intr-o atmosfera de poveste prin decoruri, costume si activitati specifice unei teme. Iar copiiilor le plac la nebunie povestile, costumele si activitatile pentru varsta lor.

3. Au preturi decente: 10-15 lei de copil si dureaza o ora, adica nici prea putin, nici prea mult. (Ca fapt divers, eu in continuare sunt socata de preturile mari, solicitate de diversi organizatori de ateliere sau activitati pentru copii. Hai ca pentru un copil mai faci un sacrificiu o data la 6 luni, sa-i mai diversifici activitatile, sa-i mai deschizi mintea cu noi perspective, insa daca ai 2 sau 3 copii, ce faci? De banii aceia iti poti lua materiale din magazin si poti foarte bine face acasa cu ei 10-15 ateliere, caci – slava Domnului-  idei si tutoriale se gasesc peste tot pe internet).

4. Le starnesc copiilor curiozitatea vizavi de un subiect sau altul. Poate la fata locului nu retin ei prea multa informatie, insa cu siguranta vor pune intrebari mai multe in urmatoarele zile.

5. Ii ajuta pe copii sa socializeze intre ei. Avand in vedere interesul comun pentru tematica respectiva, copiii pot gasi usor un subiect de discutie intre ei.

Sunt si lucruri mai putin placute, pe care le observ la aceste expozitii interactive.

1. Personalul care interactioneaza cu copiii este, de multe ori, depasit de situatie. Din pacate, foarte multi oameni care lucreaza cu copii la astfel de evenimente nu stiu cum sa le atraga atentia si sa le mentina interesul, fara ca lucrurile sa devina haotice. Caci, vrem, nu vrem, acolo unde sunt multi copii e galagie si apar des conflicte. Am vazut personal de expozitie interactiva suparandu-se pe copii si rastindu-se la ei ca se baga in fata, ca nu asculta indicatiile sau mai stiu eu ce lucruri firesti fac copiii. Am vazut animator care statea cu nasul in telefon, mai mult decat pe copii. Am vazut animator care ii zoreste pe copii sa termine activitatea mai repede, ca sa scape de ei. Deci, din acest punct de vedere, cred ca firmele care organizeaza astfel de evenimente in mall-uri trebuie sa faca o recrutare mai serioasa de personal. De altfel, personalul slab pregatit si prost organizat este o mare problema a multor afaceri din tara noastra. Orice antreprenor cu care mai schimb o vorba imi spune ca resursa umana de calitate este cel mai greu de gasit in Romania.

2. Unele activitati prezentate in materialele de promovare – articole, comunicate de presa, brosuri, bannere etc – sunt inexistente la fata locului sau se desfasoara superficial. Desigur, oamenii de la PR, care redacteaza acele texte, stiu cum sa atraga publicul tinta, descriind elaborat niste activitati si imbracandu-le intr-o aura de poveste, pe cand – la fata locului – personalul nu prea-si da interesul sa le puna in practica sau o face mult prea putin. De exemplu, daca vei citi intr-un articol ca al tau copil va invata tot felul de lucruri interesante despre univers, la fata locului animatorul ii va pune pe copii sa enumere planetele din sistemul solar si  sa mai zica 2 chestii despre stele si comete si… cam atat. Sau daca ti se explica intr-o brosura sau prezentare de pe un anumit site ca cel mic va invatat sa manevreze nu stiu ce instrument, acolo il va lua 3 secunde in mana, va face o poza si va fi nevoit sa-l cedeze repede altui copil, care asteapta la rand alaturi de alti 18-19.

In concluzie, initiativele sunt foarte bune, le aplaud si le incurajez, insa executia lor in teren trebuie imbunatatita.

DSC_0450
Cum ne-am distrat noi la Viking Kids de la Mega Mall

Daca si voua va plac astfel de desfasurari de forte, in aceasta perioada, pana pe 10 aprilie, la Mega Mall, se desfasoara expozitia interactiva Viking Kids. Evenimentul are loc zilnic, intre 11 – 19, la etajul 2 al mall-ului, iar biletul, pe care il iei de la Info Point, de la parter, costa 10 lei. In cazul in care exista grupuri organizate intre 10 si 25 de copii, pretul unui bilet scade la 7 lei.  Rezervarile se fac la numarul de telefon: 0756.140.191 sau la adresa de e-mail rezervari@megamallbucuresti.ro, precum si direct la biroul Info Point.

Nu puteam sa ratam expozitia Viking Kids, mai ales ca in urma cu o sapatamana am fost in concediu in tara vikingilor, Suedia. Asa ca i-am luat pe Vlad si Radu de cate o aripioara si ne-am prezentat la eveniment. Desi, cu o seara inainte, Vlad s-a aratat incantat de idee, ajuns la fata locului, nu a mai vrut sa participe, pe motiv ca nu-i place. In schimb, Radu a fost foarte incantat sa se costumeze in viking; sa asculte explicatii despre alfabetul runic si sa puna potriveasca literele cu formele incrustate in tabla de lemn; sa intre intr-o casa cu specific nordic si sa coloreze un desen cu… ati ghicit, vikingi!; sa-si mestereasca un scut din carton si banda adeziva; sa navigheze intr-o corabie sub forma de dragon si sa traga cu tunul intr-un alt dragon. A fost ultimul copil care a parasit locatia, deoarece nu voia sa se mai dezlipeasca de niste bile si de dragon. La final, a primit faimoasa diploma de participare, spre marea dezamagire a lui Vlad, care voia si el una, desi intreaga ora cat a adurat expozitia nu a facut decat sa stea pe margine si sa rontaie niste covrigei. Asa ca s-a dezlantuit cum numai el stie, intr-o superba criza de furie, care a durat vreo 15 minute si care m-a facut sa jur degeaba, a mia oara, ca nu-l mai scot niciodata din casa. Diploma serveste nu numai la recompensat copii, ci si parintii, caci cu ajutorul ei puteti beneficia de 10% reducere la Lego, 10% la Carturesti, 15% la Next si 25% la Brioche Doree.

DSC_0435

Daca vreti sa aflati mai multe despre eveniment puteti intra pe site-ul Mega Mall si puteti citi la ce anume sa va asteptati de la expozitia interactiva Viking Kids. Nu se intampla tot ce scrie acolo sau poate seria lui Radu a avut ghinion si nu i s-a prezentat nimic despre prinderea panzelor, legarea nodurilor si vaslitul in sincron in corabie. Pur si simplu, copiii s-au urcat in ea, s-au agitat nitel pe acolo si in mai putin de 5 minute au fost nevoiti sa coboare deoarece expira ora si trebuia sa intre alti copii. De comparat intrumentele muzicale ale Vikingilor cu cele moderne, precum si interpretarea impreuna a unui ritm viking nici nu a fost vorba.

Lui Radu i-a placut experienta si, in ciuda micilor lipsuri ale acestor expozitii interactive, vom continua sa le frecventam.

expozitie interactiva viking kids mega mall
DSC_0439
DSC_0453
DSC_0446
DSC_0418

DSC_0457

dyfashion.ro%20

http://povestidemama.ro/ce-se-intampla-de-fapt-la-expozitiile-interactive-pentru-copii-din-mall-uri/

About bravotvr

Check Also

Îmi urmez inima și am convingerea că nu am cum să greșesc astfel

Citeste si Într-o lume de dacă, avem dragostea În orice. Am învățat să-mi ascult inima ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *